tirsdag 11. mai 2010

Saken i Port Vest

De fleste har sikkert hørt om saken i Port Vest. Den som omhandle Ole Skramstad og meg (Stian Amundsen). Vi fikk sparken av g4s, fordi ledelsen mente at vi hadde "tuklet" med kameraet på Port Vest. Denne såkalte hendelsen skal ha skjedd 11. April 09. En liten stund etter dette, så fikk vi sparken. Siden vi ikke har gjort noe av det de beskylder oss for, så anmeldte vi det. Vi fikk umidelbart advokat av NAF, og all hjelp som vi trengte. Svein Engelstad, Maj-Britt Bong Johansen, og Geir Gamborg Nielsen har hjulpet oss masse gjennom dette året saken har holdt på. I mars var det rettsak som gikk over to dager. Når den var ferdig, var det bare å vente på dom. På grunn av sykdom har det fått veldig lang tid før vi fikk dommen, men den kom i dag. Oppsigelsen ble ugyldigjort, og vi får erstatning for tort og svie.

G4S har nå 30 dager på seg til å anke. De har sagt at de ikke skal anke hvis de taper, men vi får se hva de gjør.

Nå er både jeg og Ole kjempeglad for at vi har fått dom, og håper vi kommer fort tilbake til Port Vest. Vi vil si tusen takk til alle som har støttet oss, og tusen takk til Svein Engelstad, Maj-Britt Bong Johansen, og Geir Gamborg som har gitt oss all hjelp vi trenger, og masse støtte. Vi er også overlykkelig for at vi var medlem av NAF, og at vi ikke sto alene i denne saken. Det lønner seg å være medlem av NAF, tro meg!!


- Posted using BlogPress from my iPad


3 kommentarer:

  1. Kjære Ole og Stian! Gratulerer så masse med seieren, det var så vel fortjent:) Regner ikke med at G4S anker denne dommen - det er så tydelig at de tok feil! Flott at dere var NAF medlemmer og jeg er stolt og glad for å ha kunnet hjelpe dere og det vet jeg både Svin og Geir er også:) NAF er der for medlemmene sine!!
    Klem fra Maj-Britt

    SvarSlett
  2. Tusen takk Maj-Britt. Og takk til Svein og Geir også :-) NAF er en utrolig bra organisasjon, og jeg er glad for å være tillitsvalgt i NAF :-)

    SvarSlett
  3. Heisan! Gratulerer masse, gutter =) Dette fortjente dere. Jeg er glad dere gikk så langt og har stått på hele veien. NAF er bra org. Lykke til på port-vest:) (Dette må egentlig feires) Hurra for Stian og Ole. Jeg kommer innom for å hilse på dere en gang:)Ta vare på dere! Ha en fortsatt god sommer. Klæm Maryam Abbas :)

    SvarSlett