tirsdag 15. juni 2010

Redaksjonens time

 Redaksjonens time


Det er sjokkerende hvordan folk ser på oss, jeg har da lest utallige kommentarer i forskjellige nyheter og blogger - Er Ola Nordman virkelig så blåøyd? Jeg mener da ikke å fornærme noen, men det er akseptabelt at det finns folk der ute som ikke verdsetter den jobben en vekter gjør.



En vekter er bare en uniformert person uten noe form for mål og meninger, en grå skikkelse som ingen legger merke til, en skygge som bare går rundt - Men når den grå skikkelsen ikke er der lengre og skyggen er borte, så vil man til slutt spørre seg..hvor er den personen som bruker å komme rundt den tiden her? Vi ligger i underbevisstheten til folk, de legger merke til oss når vi ikke er der - Og denne streiken er nå et godt eksempel på akkurat det - NOKAS har måttet stoppe opp med påfylling, vekterne som passer på Oslo er borte fra gata og folk begynner å føle seg utrygge.



Når jeg besøker våre streikevakter som står på terminalen på gardermoen får jeg høre at de bare får gode tilbakemeldinger med kommentarer som STÅ PÅ! STÅ PÅ KRAVA! Er endelig på tide at dere får mere lønn!

Var en streikevakt som spurte en vanlig reisende, hvor mye tror du vi tjener i året? Da svarte den reisende "med tanke på hvilke ansvar dere sitter med så vil jeg regne rundt 400 000 i året"...

Man kan godt fjerne litt under halvparten.....og litt til...



Man kan alltids spørre seg selv - Hvem orker å jobbe som vekter? Jeg har da en utdannelse som vekter og har jobbet med det i nesten 8 år og 9 år som dørvakt.....Jeg elsker jobben min fordi at jeg kan komme i kontakt med nye mennesker, det varmer hjertet mitt når en bestemor på nesten 80 år sier "tusen takk, skulle vært mere av dere" Da betyr det av Vi vektere gjør noe bra.



Men som sagt, dette er da min private mening - Jeg har da sittet og jobbet med informasjonen angående streiken på gardermoen siden den startet og ville nå dele mine tanker med dere.



Mvh

Ole Jonny Kaldal -1 av 2 redaktører som driver Infoblog og klubbavisen

1 kommentar: